در یك كتاب منتشر شد

درسی از ناکامی های آمریکا در ارتقاء آموزش عمومی

درسی از ناکامی های آمریکا در ارتقاء آموزش عمومی به گزارش هنر شهر، کتاب «بازطراحی آموزش: درسی از ناکامی های آمریکا در ارتقاء آموزش عمومی» نوشته کِنِت ویلسون(برنده جایزه نوبل) و بِنِت دیویس منتشر گردید.


به گزارش هنر شهر به نقل از ایسنا، این کتاب با ترجمه آرش اردهالی و امین هاشمی در ۳۲۰ صفحه با شمارگان ۷۰۰ نسخه در نشر اختران راهی بازار کتاب شده است.
در معرفی این کتاب آمده است: کتاب «بازطراحی آموزش» توسط پروفسور کنت ویلسون، فیزیکدان برجسته فقید فیزیک نظری در آمریکا در سال ۲۰۱۳ تألیف شده است و در سال ۲۰۲۴ توسط نشر اختران وارد بازار نشر ایران شد. مولف این اثر به خاطر عرضه روشی در تحلیل پدیده های بحرانی، جایزه نوبل فیزیک را در سال ۱۹۸۲ میلادی دریافت کرد.

این برنده جایزه نوبل، بعنوان یک اصلاح گر نظام آموزش عمومی، خویش را موظف دانسته که با ذکر تاریخچه اصلاحات آموزشی، دلایل شکست آنها را با مثال های جالبی، توضیح دهد و خواننده کتاب را با طرح های پیشنهادی خلاقانه جهت اصلاح مدارس و بازطراحی دانش ورزانه نظام آموزشی آشنا کند.

این کتاب در ۸ فصل انتشار یافته است. فصل اول به بازتعریف مأموریت و معنای آموزش در ایالات متحده آمریکا اشاره دارد. در فصل دوم، نویسنده به قدرت فزاینده بازطراحی نظام آموزشی و فوایدش برای قدرت گرفتن طبقه متوسط و ضعیف جامعه از جنبه های اقتصادی اشاره دارد. در فصل سوم که بهبود خواندن نام دارد، نویسنده اثر به اهمیت خواندن صحیح بعنوان پیشگام فرایند بازطراحی نظام آموزشی می پردازد که مبحث بسیار مهمی در نظام آموزشی شمرده می شود و سفارش های ارزشمندی برای نظام های آموزشی جدید عرضه می کند. در فصل چهارم که حلقه های مفقوده نام دارد، این منتقد برجسته نظام آموزشی در قرن بیستم، می کوشد تا به این پرسش پاسخ دهد که چرا گاهی، حرفه معلمی، مانع توسعه نوآوری و خلاقیت در بین دانش آموزان از ابتدایی تا دبیرستان شده و برای برون رفت از این بن بست، چه کارهایی باید در دستور کار طراحان نظام آموزشی قرار گیرد. در فصل پنجم، به مفهوم فرهنگ مدرسه و جوانب سیاسی آموزش اشاره دارد که در بحث بازطراحی نظام آموزشی بسیار اهمیت دارد. فصل ششم کتاب، سنجش عملکرد نام دارد که نویسنده کوشیده تا اهمیت فوق العاده ارزیابی و ارزش یابی در بازطراحی آموزش را مورد تاکید قرار دهد. فصل هفتم کتاب، استقرار پارادایم جدید نام دارد. نویسنده، ساختارهای جدید در مدرسه بازطراحی شده را به خواننده اثر معرفی می کند که الگوهای بسیار جالب و رهیافت های خوبی برای بازطراحی نظام های آموزشی حتی در منطقه ای که ما در آن قرار گرفته ایم، دارد. فصل پایانی کتاب، به مقوله مدرسه بازطراحی سیستم ها اشاره می کند.




منبع:

1403/12/06
12:08:13
0.0 / 5
147
تگهای خبر: آموزش , دبیر , طراحی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
هنر شهر

هنر شهر

هنر و فرهنگ شهری - هنر شهر، نبض هنر خیابانی ، رنگ زندگی

honareshahr.ir - تمامی حقوق مالکیت معنوی سایت هنر شهر محفوظ است