اکران سیار موفق بود؟

اکران سیار موفق بود؟ به گزارش هنر شهر، مدیرعامل بهمن سبز اظهار داشت: «اکران سیار» یکی از روش های خلاقانه برای جذب مخاطبان خاموش سینمای ایران است. ما با راه اندازی این فرایند توانستیم نسبت به سال قبل که مخاطبان مان ۳۰۰ هزار نفر بودند، بیشتر از یک میلیون مخاطب را در ۷۵۰ اکران سیار پای تماشای فیلمها بیاوریم.


به گزارش هنر شهر به نقل از ایسنا، سالن های سینمای ایران در سال ۱۴۰۳ به فروش بیشتر از ۱۹۲۰ میلیارد تومان و ۳۴ میلیون مخاطب رسیدند که نسبت به سال قبل رشد ۲۱.۵ درصدی داشته است. با اینکه این تعداد مخاطب به نسبت سالهای ورشکستگی سینما عدد قابل توجهی است اما هنوز در نسبت با ظرفیت واقعی سینمای ایران فاصله دارد، در ارزیابی چالش های پیش روی سینمای ۱۴۰۴ هادی اسماعیلی، مدیرعامل بهمن سبز نکاتی را بیان کرد که در ادامه می خوانید:

سوال اساسی که درمورد میزان فروش آثار سینمایی سالهای اخیر مطرح می شود غلبه نوع بخصوصی از کمدی بر گیشه است. این مدیر سینمایی در جواب سوالی در این خصوص اظهار داشت: به صورت واضح اگر شرایط برای پذیرش تنوع ژانر در گیشه فراهم نباشد شاهد غلبه یک جنس سینما خواهیم بود. رویه اکران فقط به نمایش فیلم بر پرده سینما خلاصه نمی شود بلکه سازوکارهای تبلیغاتی، شیوه های پخش و چینش آثار سینمایی در دوره های اکران عمومی نقش برجسته ی در ذائقه سازی مخاطبان دارد. بیشتر از ۷۵ درصد فروش سینماهای کشور به فیلمهای کمدی متعلق می باشد، اما این نسبت در سینماهای بهمن سبز کمتر از متوسط است و تلاش کردیم در سانس دهی از ژانرهای متنوع سینمایی حمایت نماییم.
هادی اسماعیلی افزود: در حالیکه فیلمهای کمدی ۶۹ درصد از سانس های کل کشور را اشغال کرده اند، مجموعه سینماهای بهمن سبز ۵۸ درصد از سانس های خویش را به آثار کمدی اختصاص دادند؛ با این وجود شیوه سانس دهی تأثیر منفی روی فروش ما نداشت. به سبب پراکندگی جغرافیایی سالن های سینمایی بهمن سبز، اتفاقا با تنوع ژانر توانستیم از ضرر سالن هایمان جلوگیری نماییم. مثلاً ۴۱ درصد از فروش و ۴۷ درصد از مخاطبین سینمای کودک در سال ۱۴۰۳ متعلق به موسسه بهمن سبز است. این درصد از فروش در حالیست که فیلمهای کودک ۱۸ درصد از سانس های ما را به خود اختصاص دادند اما این میانگین در کل کشور ۱۲ درصد بوده است. ما در شیوه سانس دهی به سینمای کودک و نوجوان توجه ویژه ای داشتیم و تأکیدمان بر این رویکرد، سبب جذب خانواده ها و مخاطبان نوجوان به سینماها شده است. فروش خوب فیلم هایی مانند «باغ کیانوش» و انیمیشن «ببعی قهرمان»، که به ترتیب فروش های ۲۸ میلیاردی و ۶۸ میلیاردی را تجربه کرده اند، گواه این توجه ویژه هستند.
این مدیر سینمایی در ادامه ضمن اشاره به این که سینمای ایران نیازمند توسعه مخاطب است، اظهار داشت: «اکران سیار» یکی از روش های خلاقانه برای جذب مخاطبان خاموش سینمای ایران است. ما با راه اندازی این فرایند توانستیم نسبت به سال قبل که مخاطبان مان ۳۰۰ هزار نفر بودند، بیشتر از یک میلیون مخاطب را در ۷۵۰ اکران سیار پای تماشای فیلمها بیاوریم. این جریان در سال ۱۴۰۳ به نسبت سال قبل بیشتر از سه برابر رشد داشته است.
اسماعیلی در انتها ضمن اشاره به برنامه های پیش روی بهمن سبز برای آینده سینمای ایران تاکید کرد: گسترش سینماهای بهمن سبز در سرتاسر کشور و توجه به نیازها و سلیقه های مختلف مخاطبان سبب خواهد شد که این سینماها همچنان بعنوان مقصد اصلی تماشاگران سینما در کشور باقی بمانند. در سال ۱۴۰۳، دو سینمای مدرن پردیس سینمایی دزفول با پنج سالن سینما و ظرفیت ۴۸۰ صندلی و پردیس سینمایی امین تارخ شیراز با ۸۰۰ صندلی و شش سالن، به شبکه سینمایی کشور اضافه شدند. در سال پیش رو هم علاوه بر تقویت سازوکار اکران سیار برنامه داریم که سالن های جدیدی را به ناوگان سینمایی کشور اضافه نماییم. در فروردین ماه ۱۴۰۴ پردیس سینمایی مهر هماگ و تا پایان بهار ۱۴۰۴، بازسازی و افتتاح سینما ساحل اهواز را در برنامه خود داریم.





منبع:

1403/12/19
11:23:46
0.0 / 5
11
تگهای خبر: انیمیشن , برنامه , تبلیغات , سینما
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
هنر شهر

هنر شهر

هنر و فرهنگ شهری - هنر شهر، نبض هنر خیابانی ، رنگ زندگی

honareshahr.ir - تمامی حقوق مالکیت معنوی سایت هنر شهر محفوظ است