حجت الاسلام برمایی مطرح كرد:
کودکی ام به برنامه های حجت الاسلام راستگو گره خورد
به گزارش هنر شهر، حجت الاسلام محمد برمایی عنوان نمود که برای پیوند بیشتر نسل امروز با رسانه ملی باید به سراغ موضوعات میان رشته ای نظیر ارتباط دین و فضای مجازی، دین و ثروت و... رفت. او همینطور آثاری نظیر «محفل» و «حسینیه معلی» را نمونه راهبری درست صداوسیما در برنامه سازی دانست.
به گزارش هنر شهر به نقل از روابط عمومی صداوسیما، حجت الاسلام برمایی با اشاره به اینکه تلویزیون باید از ظرفیتهای جدید رسانه ای برای جذب مخاطب استفاده نماید، اظهار داشت: رسانه باید همیشه یک گام از مخاطب جلوتر باشد و اگر ظرفیتهای رسانه ای مانند مجری، آرایه، کارگردانی، گرافیک و... در خدمت محتوا باشد میتوان به بالا بردن مخاطبان برنامه امیدوار بود.
وی با تاکید بر این که برنامه سازی کاری تخصصی است که دانش فنی و محتوایی خودش را می طلبد، اظهار داشت: اگر دانش فنی و جذابیت های رسانه ای به کمک محتوای دینی و معارفی بیاید آن وقت می توانیم شاهد برنامه ای فاخر و درجه یک باشیم که ماحصل خلاقیت و آگاهی از علوم دینی است.
این کارشناس دینی صداوسیما خاطرنشان کرد: گاهی رسانه به ذائقه و نیاز مخاطب توجه می کند و برنامه سازی اش را بسمت جذب مخاطب برای راضی کردن او می برد اما ضروری است که رسانه به فکر راهبرد تازه و منسجم باشد تا سلائق مردم را نظم و ترتیب ببخشد و به شکلی هدایت آنرا در دست بگیرد.
حجت الاسلام برمایی افزود: البته این وجه از برنامه سازی قدری دشوارتر است و احتیاج به خلاقیت و آگاهی از جنس و خواسته مخاطب دارد و با استفاده از نیروهای کاربلدی که در رسانه حضور دارند و دعوت از برنامه سازان حرفه ای که سال ها در این رسانه تجربه اندوخته اند میتوان به این خواسته رسید و آغازگر مسیری بود که به شکلی روی دیگر برنامه ها هم تاثیر خواهد گذاشت.
وی ضمن اشاره به لزوم امروز رسانه به تولید محتوای معارفی، اظهار داشت: من خودم محصول رسانه ملی هستم. من از رسانه ملی آموختم و کودکی ام به برنامه های زنده یاد حجت الاسلام محمدحسن راستگو گره خورد. او از استادان حوزه علمیه و کارشناس مسایل دینی برای کودکان و نوجوانان بود. اگر هم نسلان من با دیدن اجرای او به کسوت روحانیت علاقه مند شدند یا کلام او را می پذیرفتند به این علت بود که وی نیاز نسل جوان را می دانست و تطبیق زبان دین با کودکان را بلد بود.
این کارشناس خانواده خاطرنشان کرد: اگر مقرر است به نسل جوان نزدیک شویم و این نسل حداقل حرف ما را بشنود باید به سراغ سبک های تازه و سکوهای ارتباطی نو برویم؛ باید از این تکنولوژی بشکل بی طرفانه استفاده نماییم تا مردم خودشان را در قاب تلویزیون ببینند.
حجت الاسلام برمایی خاطرنشان کرد: اگر روایت مردم روی آنتن برود، اگر قصه های ما به قصه های مردم نزدیک شود، آن وقت می توانیم بگوییم که مخاطب را شناخته ایم و نیازش را می دانیم.
وی برنامه هایی مانند «محفل» و «حسینیه معلی» را نمونه راهبری درست رسانه ملی در برنامه سازی دانست و اظهار داشت: این دو برنامه ذائقه مردم را در دست گرفتند و حتما برنامه هایی که بعد از این به پشتوانه این تجربه ساخته می شوند موفق عمل خواهند کرد، چون جنس کار رسانه و مخاطب را شناخته اند.
این کارشناس مذهبی با تاکید بر اهمیت بخشی به موضوعات میان رشته ای در صداوسیما، اضافه کرد: برای درگیر کردن نسل امروز با رسانه ملی باید به سراغ موضوعات میان رشته ای در رسانه رفت. باید از ارتباط دین و ثروت، دین و فضای مجازی، دین و روان شناسی و... گفت و موضوعات ملموس و دغدغه میان مخاطب و رسانه را شناسایی و نیاز مخاطب را تأمین کرد.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب