برای پرورش بهترین های بازیگری؛

انجمن بازیگران از جین فوندا تجلیل می کند

انجمن بازیگران از جین فوندا تجلیل می کند هنر شهر: جین فوندا به افتخار یک عمر موفقیت هنری از انجمن بازیگران جایزه سال 2025 را می گیرد.



به گزارش هنر شهر به نقل از ورایتی، جین فوندا با دریافت جایزه یک عمر موفقیت هنری که بالاترین ادای احترام توسط انجمن بازیگران آمریکاست، تجلیل می شود. وی جایزه سال ۲۰۲۵ این انجمن را دریافت می کند و شصتمین دریافت کننده این جایزه است.
انجمن بازیگران با بیان این خبر از فوندا به عنوان یک پیشگام با استعدادی خارق العاده یاد کرد که با نیروی پویای خود چشم انداز سرگرمی، حمایت و فرهنگ را با اشتیاق تزلزل ناپذیری شکل داده است.
جایزه موفقیت یک عمر انجمن بازیگران (SAG-AFTRA) هر سال به بازیگری اهدا می شود که بهترین ایده آل های حرفه بازیگری را داشته و آنرا پرورش می دهد. باربارا استرایسند در سال ۲۰۲۳، سالی فیلد در سال ۲۰۲۲ و هلن میرن در سال ۲۰۲۱ این جایزه را دریافت نمودند.
انجمن در معرفی فوندا به ۶ دهه فعالیت وی در سینما، تلویزیون و تئاتر و همین طور تمرکز او بر اهداف اجتماعی اشاره نمود. فوندا برنده ۲ جایزه اسکار، ۲ جایزه بفتا، یک امی، ۷ گلدن گلوب، جایزه موفقیت موسسه فیلم آمریکا در سال ۲۰۱۵، جایزه سیسیل بی. دمیل و جایزه جشنواره فیلم ترایبکا ۲۰۲۳ است.
این بازیگر ۸۶ ساله در اطلاعیه ای ضمن تشکر اظهار داشت: حدودا تمام عمرم را در این صنعت کار کرده ام و هیچ افتخاری مانند افتخاری که همسان های شما به شما می دهند وجود ندارد.
وی در فیلم های مختلفی بازی کرده که فیلم های «کلوت» و «بازگشت به وطن» ۲ جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را برای او به ارمغان آوردند. «پابرهنه در پارک»، «۹ تا ۵»، «مگر آنها اسب ها را خلاص نمی کنند؟»، «سندروم چین»، «روی گلن پاند»، «استنلی و آیریس»، «مادرشوهر هیولا» و بتازگی «۸۰ برای برادی» که در آن همراه لیلی تاملین، سالی فیلد و ریتا مورنو بازی کرده، شماری از فیلم های وی هستند.
در نقش آفرینی های تلویزیونی، فوندا برای «عروسک ساز» جایزه امی دریافت کرد و همین طور در «اتاق خبر» شبکه HBO این موفقیت را با کسب ۲ نامزدی تکرار کرد. او و تاملین در سریال بلندمدت «گریس و فرانکی» نتفلیکس بازی کردند و مستند «جین فوندا در پنج عمل» نیز نامزد امی شد.
فوندا همین طور برای فعالیت در کسب حقوق مدنی و برابری جنسیتی، جنبش ضد جنگ و پشتیبانی از بومیان آمریکا معروف است. او کمیته سیاسی زنان هالیوود را با باربارا استرایسند و چند چهره دیگر تاسیس کرد و با رابین مورگان و گلوریا استاینم مرکز رسانه زنان را شکل داد. در سالهای اخیر وی بیشتر برای افزایش آگاهی درباره ی بحران جهانی آب و هوا تلاش نموده است.
جین فوندا در مراسم سی و یکمین جوایز سالانه انجمن بازیگران سینما که ۲۳ فوریه ۲۰۲۵ (۵ اسفند) برگزار می شود، این جایزه را دریافت می کند.

1403/07/28
10:50:14
0.0 / 5
46
تگهای خبر: بازیگر , تئاتر , جشن , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
هنر شهر

هنر شهر

هنر و فرهنگ شهری

honareshahr.ir - تمامی حقوق مالکیت معنوی سایت هنر شهر محفوظ است