رئیس كمیته گردشگری مسكو:

خواهرخواندگی مسکو و تهران کافی نیست!

خواهرخواندگی مسکو و تهران کافی نیست! به گزارش هنر شهر، رئیس کمیته گردشگری مسکو اظهار داشت: خواهرخواندگی تهران و مسکو کافی نیست. ما می توانیم با روابط نزدیک تر، یکدیگر را کامل نماییم و برای تقویت گردشگری ضروریست مشارکت جدی تر داشته باشیم.


به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به مسکو، اوگنی کوزلوف (Evgeny Kozlov)، معاون اول شهردار و دولت مسکو و رئیس کمیته گردشگری شهر مسکو در نشست خبری که در حاشیه مجمع گردشگری بریکس، که با حضور تعدادی از خبرنگاران کشورهای عضو بریکس همچون روسیه، ایران، هند، برزیل، امارات متحده وآفریقای جنوبی در هتل کارلتون مسکو برگزار شد، با تکیه بر این که گردشگری یکی از اولویت های مسکو است، اظهار داشت: سال قبل مسکو ۲۴.۵ میلیون توریست از سراسر دنیا داشت، ولی این رقم هنوز کافی نیست و در نظر داریم آنرا دو برابر نماییم. انتظار داریم تا سال ۲۰۳۰ این میزان به بیشتر از ۵۰ میلیون نفر برسد.
رئیس کمیته گردشگری شهر مسکو افزود: برای تقویت گردشگری باید در هر کدام از کشورهای عضو بریکس فعالیت نماییم. اولویت هایی را در نظر داریم، مثلا ۱۰ سال پیش از همه گیری کوید، ۲۰ درصد مسافرانی که به روسیه می آمدند از مسکو دیدن می کردند، اما این رقم به ۴۰ درصد رسیده است، ولی کافی نیست. برای افزایش گردشگر مسکو مأموریت هایی تعریف شده و در برنامه ریزی های سال بعد بر بازار کشورهای آفریقای جنوبی و برزیل که عضو بریکس هستند، بیشتر متمرکز خواهیم شد.
معاون اول شهردار مسکو اظهار داشت: ما می دانیم در مسکو جذابیت های زیادی وجود دارد که هنوز شناخته شده نیستند، مثلا در اینجا بیشتر از ۴۰۰ موزه مختلف داریم و میراث فرهنگی مسکو هم بسیار غنی است. ما بیشتر از ۲۰ هزار رستوران داریم که شامل آشپزی کشورهای مختلف می شوند، مثلا رستوران هایی از استانهای مختلف چینی یا ستوران هایی با غذای هندی و همچنین غذاهای خاورمیانه داریم. در نظر داریم برای هر گردشگر از هر کشوری که به اینجا می آید محصولات و خدمات با کیفیتی عرضه نماییم، چون معتقدیم هر توریست یک سفیر برای مسکوست.
رئیس کمیته گردشگری شهر مسکو در پاسخ به سوالی در رابطه با تأثیر عضویت در بریکس بر رشد همکاریهای گردشگری تهران و مسکو، اظهار نمود: ما می توانیم با روابط نزدیک تر یکدیگر را کامل نماییم و ما یکدیگر را در این راه کامل می نماییم.
او به دفتر گردشگری روسیه که در سفارت این کشور در تهران برای تقویت روابط دو کشور در این حوزه راه اندازی شده و همینطور لغو ویزای گروهی با هدف تسهیل سفر بین دو کشور ایران و روسیه، اظهار نمود: از زمان لغو ویزای گروهی بین دو کشور، بیشتر از ۵۰ گروه ایرانی به مسکو آمدند. سبب شادمانی است که در رستوران هایی با آشپزی شرقی افراد زیادی را که به زبان فارسی صحبت می کنند، ببینیم.
کوزلوف در ادامه بیان نمود: بر این باور باشید که باید کشور خویش را بیشتر معرفی کنید تا روس ها و مسکو جواهرات نهفته ایران در فرهنگ، طبیعت و استراحتگاه های ایران را کشف کنند تا روابط گردشگری متقابل را تقویت نمایند.




معاون اول شهردار مسکو در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با اراده مسکو برای خواهرخواندگی با شهر های مختلف ایران و تأثیر آن برای تقویت روابط گردشگری بین مسکو و دیگر شهر های ایران، با این یادآوری که مسکو و تهران قرارداد خواهرخواندگی دارند، به اولین سفر تجاری خود از طرف شهرداری مسکو به تهران اشاره نمود و اضافه کرد: اعلام خواهرخواندگی کافی نیست؛ ضروری است که میان این شهر های خواهرخوانده مشارکت بیشتری وجود داشته باشد، ما با اصفهان هم ارتباط داریم و وقتی این شهر را دیدم واقعاً شوکه شدم و تحت تأثیر قرار گرفتم. این مشارکت ها میان شرکتهای گردشگری شهرها باید به صورت رسمی و جدی تر صورت گیرد، ضمن این که میتوان شهر های دیگر را به آنها اضافه کرد، مثلا در بازدید از مسکو، شهر های دیگری مثل کازان یا سن پترزبورگ هم که از شهر های بزرگ روسیه هستند، اضافه شوند.
او تصریح کرد: تقویت روابط گردشگری مشارکت بیشتر توراپراتورهای گردشگری را می طلبد و ما باید در سطح فدرال یا رسمی از آن حمایت نماییم.
رئیس کمیته گردشگری شهر مسکو همینطور در رابطه با محدودیت هایی که جهت استفاده از کارت اعتباری در روسیه برای توریستهای خارجی وجود دارد در پاسخ به پرسش خبرنگاران هندی، اظهار داشت: روسیه امکان صدور ویزای الکترونیکی (e visa) را برای اعضای بریکس فراهم نموده است، که همراه آن می توانند یک کارت گردشگری برای جابه جایی پول دریافت نمایند، که وقتی به هتل می روند، به پرداخت پول نقد احتیاجی نیست. در واقع لازم نیست با این کارت گردشگری پول نقد زیادی در روسیه همراه داشته باشید.
در این جلسه، مهم ترین پرسش ها در رابطه با اراده بریکس بر لغو روادید و یا تسهیل سفر بین کشورهای عضو بود، که کوزلوف در اینباره اظهار داشت: این کشورها برای تقویت گردشگری به اقدامات بیشتری به نسبت لغو ویزا نیاز دارند، ضروریست بین این کشورها خط هوایی مستقیم و ارزان وجود داشته باشد.
اولین مجمع گردشگری بریکس ۲۰۲۴ به مدت دو روز با حضور نمایندگان و شرکتهای گردشگری از ۹ کشور روسیه، برزیل، مصر، هندوستان، ایران، چین، امارات متحده عربی، اتیوپی و آفریقای جنوبی در شهر مسکو برگزار شد و با عنایت به تغییر چشم انداز سیاسی در جهان، راه کارهای تقویت روابط گردشگری و چشم انداز همکاری بین کشورهای عضو بریکس بحث شد.




منبع:

1403/04/02
12:01:57
0.0 / 5
144
تگهای خبر: برنامه , خدمات , شركت , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
هنر شهر

هنر شهر

هنر و فرهنگ شهری

honareshahr.ir - تمامی حقوق مالکیت معنوی سایت هنر شهر محفوظ است